Malin Eriksson

Saturday

Kategori: Allmänt

Idag gick jag upp tidigt och begav mig till gymmet! Härlig start på dagen! Sprang 5 km och gjorde lite styrke.
 
Sedan åkte jag och Silvia till ett gigantiskt shoppingcenter som låg på andra sidan stan kan man säga. Det tog oss 1 timme och 40 min eller något sådant att ta oss dit. Men det var kul att åka till en ny del av staden! Och att åka buss så länge gjorde inget, för det var ju som sightseeing för oss. Vi bytte buss i mitten och där hade vi 20 min så då promenerade vi runt lite och kikade, det var fint väder och härligt att bara gå runt i ett "vanligt" bostadsområde :)
 
Vi spenderade några timmar på shopping centret men ändå hann vi inte se allt, haha det var så stort. Lite sommarkläder köpte jag vilket var behövligt! Har typ inte shoppat något här innan. Behöver lite nytt inför Sydney nästa helg, och sen Cairns dit vi ska på mid-break om 3 veckor! Åh längtar till det!!
 
Nu håller jag på letar lite ny träningsmusik, ska börja dagen imorgon med en löprunda tänkte jag. Sen ska jag och Teska på sunday market och sen blir det plugg.. Är så jobbigt att man måste plugga här! Vill ju bara göra en massa andra saker.. haha :)
 
Juste, igårkväll besökte vi en community här i närheten och blev bjudna på middag. Efter det gick vi till en sjukt mysig mexikansk bar på Brunswick street och sen till ett annat ställe på samma gata där vi dansade till sent innan vi åkte hem!

Brunswick street är en så härlig gata! Det är massa mysiga och annorlunda barer. De spelarr musik på gatan också och det är massa folk i rörelse :) :) Igår gick vi förbi en kille som spelade trummor på gatan, framför honom stod några och dansade, så härligt!
 
 
 
Jag och Josefien på community dinner :)
 
En till bild från community middagen. Det var många människor från andra länder än Australien där. Ganska många asylsökande tror jag, och så träffade vi några andra internationella studenter också. Trevligt att göra något annorlunda och träffa lite nytt folk!
 
Hörs snart igen, nu ska jag sova.. :)
 

Kommentarer

  • A säger:

    Halli hallå längtar efter att se "din värld" som du lever i nu. Snart! Kram

    2013-09-09 | 20:36:48

Kommentera inlägget här: