Malin Eriksson

Bildbomb från springbreak

Kategori: Allmänt

Cairns "playa". Finns ingen strand i själva Cairns, utan det är mer bara som en bas att göra utflykter ifrån.
 
Beachtime!
 
Trinity beach
 
Swedish shop i Cairns!! :)
 
Gatushow.
 
 
På väg ut till great barrier reef!
 
Redo för dykning :)
 
Great Barrier Reef, så himla klart vatten! Var som att dyka/snorkla i en pool!
 
Maggie, jag och Silvia vid great barrier reef :)
 
 
Varning för krokodiler och maneter överallt! Hörde att de hade fångat tre krokodiler vid en strand nära där vi bodde nyligen... !
 
Take-away middag i Cairns.
 
Palm Cove shopping center.
 
Ice-cream time!
 
Vacker utsikt på väg upp från Cairns till Daintree rainforest.
 
Ser ni alla bats i trädet!? De var sjuukt stora och det fanns hur många som helst i Cairns. Första kvällen blev vi superrädda när de flög över oss, såg verkligen ut som Batman på skuggan på marken. De heter tydligen flying dogs eller flying foxes.. Här är en närmare bild av de som jag hittade via google.. usch!
 
Vi åkte också på rivercruise i Daintree rainforest.
Lite babykrokodil som vi såg under cruisen.
 
 
Vi hyrde bil en dag och åkte runt till massa olika vattenfall. Det var så sjukt fint! Den här platsen, josephine falls tror jag det hette, var verkligen som ett paradis!
 
 
Ett annat vattenfall!
 
Vid Lake Eacham.
 
Vad vi trodde skulle vara sista natten i Cairns! Det blev ju sen två nätter till pga av inställda flyg, men det visste vi inte den här kvällen ;)
 
De två bilderna ovan är från en strand vi såg från vägen och stannde vid, jättefin och helt tom på folk!
 
 
Fin kväll  i Port Douglas, ca en timme från Cairns. Jättemysigt men väldigt lyxigt, dyrt ställe. Väldigt många världskändisar som har hus och åker på semester hit. Bland anant Jackie Chan har hus här ;)
 
Jag och Mona i Port Douglas.
 
 
Vi var ett helt gäng utbytestudenter från La Trobe som fastnade på flygplatsen i tre dagar pga inställda flyg.. Dock klagade vi inte när vi fick sova på Hilton sista natten! Njöt ganska mycket av lite poolhäng och underbart hotellrum!
 

Hade en så bra vecka i Cairns!! Nu veckan efter blev det en snabb vänding tillbaka till verkligheten med mycket plugg, speciellt eftersom vi blev fast i Cairns längre än beräknat.. Men jag klarade av att lämna in uppgiften som skulle in i tid, nu håller jag bara tummarna att jag klarar den. Nästa vecka fortsätter med mycket plugg. Kommer bli mycket pugg hela oktober ut. Sista veckan i oktober har jag tre av min exams, phu kommer bli en jobbig vecka! Sedan har jag ett exam i november bara. Så jag längtar verkligen till oktober månad tar slut!!
 
Nu ska jag sova här, hoppas ni har en bra helg :)

Kommentarer

  • Josefin säger:

    Ååååh, saknar dig, tycker det är dags att du kommer hem nu!! (kul att du hittade "mitt" vattenfall i alla fall!)

    <3

    2013-10-12 | 19:07:22
  • Pappa säger:

    Tillbaka från en vecka i Dubai, +40. Åker hellre till Cairns, fantastiskt fina bilder, ses snart :)

    2013-10-12 | 21:34:28

Kommentera inlägget här: