Malin Eriksson

Lovely weekend!

Kategori: Allmänt

Min helg har bestått av strandliv och zoo-besök :)
 
Igår åkte vi till Torquay där de har jättefin strand. Spenderade dagen där och sen åt vi middag på en Thai restauarng i city i Melbourne.
 
Idag har jag varit med Kalli (som jobbar på La Trobe med Alumni-kontakter) och hennes mamma och brorsa + flickvän på Healesville sanctuary och tittat på australienska djur. Det var en jättehärlig dag! De hämtade upp mig imorse och så körde vi till Healsville. Det var en jättefin biltur dit! Så vackra landskap! Många vingårdar körde vi förbi och även en "Chocolaterie". Spenderade några timmar på Healsville sanctuary och sedan körde vi till ett Bakery och åt lunch. Jag åt typiskt australienskt - sausage roll och till efterrätt Lemington (smakade typ som kärleksmums med grädde). Det var gott! På vägen hem tänkte vi köra tillbaka till Chocolateriet vi såg på vägen dit, men vi hittade inte. Kanske lika bra för var proppmätt från lunchen.. :)
 
Här kommer lite bilder fårn Torquay igår och Healsville idag :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Haha, skulle gömma en banan jag åt, därför har jag handen bakom ryggen;)
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: