Malin Eriksson

Dag 3 i NYC

Kategori: Allmänt

Idag har jag och pappa gått runt en massa här i New York. Vi promenerade från hotellet till Central Park, sen strosade vi runt i Central Park rätt länge. Såå fint var det!! Älskar Central Park! Kan tänka mig att det är ännu härligare på sommaren eller våren :) Här nedan får ni se några bilder därifrån.

Dag 2 i NYC

Den här dagen har bestått av att jag och pappa åkt runt och letat boenden åt mig. Phu! Har tittat på några olika, i SoHo, Greenwich village och Hell's Kitchen. Nu ikväll tittade jag på det sista och det kändes sååå bra! Jättenära skolan, ett område som verkar bra och med en tjej som verkar jättesnäll! Så nu är boende bestämt och jag kan andas ut! På lördag flyttar jag in där så nu kan jag och pappa bara turista och göra vad vi vill de två sista dagarna pappa är här. Får se vad vi hittar på imorgon.

Idag åt vi middag på restaurangen här på hotellet, kändes skönt att slippa gå iväg och leta upp en restaurang efter vi flängt runt så mycket under dagen. Restaurangen här visade sig vara väldigt bra faktiskt. God mat, bra service och fin inredning! En kvinna vid bordet brevid såg att vi försökte ta kort på varandra så hon erbjöd sig att ta kort på oss:) jaja, gonatt! (eller godmorgon till er;))

Framme i storstan!

Hej!

Nu har vi kommit fram till New York. Eller vi kom fram halv två tidigare idag. Då tog vi buss in till New York city från flygplatsen. Vi klev av vid Grand Central station men sedan visade det sig att vi fick gå helt långt tillbaka samma väg som bussen kört, vi borde ha stigit av tidigare men men inte lätt att veta första gången man är här. Var rätt så trött när vi kom fram till och hotellet.. Det här hotellet ska vi alltså bo på fram till på lördag när pappa åker tillbaka till Sverige och jag blir ensam kvar här!

Hotellet är i alla fall jättefint och det ligger bra till, i området Hell's kitchen vilket är nära skolan jag ska gå på.

Ikväll har vi varit ut och ätit på en restaurang här i närheten och nu blir det en tidig kväll, är så sjukt trött.. Eftersom New York ligger 6 timmar efter Sverige så blev det här en väldigt lång dag. Så nu säger jag gonatt! Imorgon blir det att titta på två olika potentiella boenden och så kanske vi hinner med lite sightseeing också!

On the way!

Kategori: Allmänt

Nu sitter jag och pappa mest troligt på planet mot New York, aah!! Läskigt! Jag tidsinställer det här inlägget  (som en riktig bloggare;)) så jag får en bra början på den här bloggtiden iaf ;) Men ska självklart försöka hålla i det även när jag kommer fram - lovar! Har med både systemkameran och lilla kameran så ska försöka ta mycket foton och lägga ut:)

Vi kommer fram till New York vid halv två på eftermiddagen och då ska vi ta oss in till vårt hotell och sedan på kvällen ska jag åka och titta på en potentiell lägenhet :)

Igårkväll var jag och familjen ute och åt på nya restaurangen CG i Luleå, som en avskedsmiddag. Verkligen jättefin restaurang, den kan jag rekommendera! När man satt där kändes det nästan som att man var i New York eller någon annan storstad:)

Hoppas ni har en riktigt bra tisdag! Vi hörs snart igen!

Fick en lite present av Mathilda med saker att fördriva tiden med på planet, tidningar, nötter och ett jättefint kort på oss två som jag kan ha på mitt rum därborta :) ♥

Måndag 26 November

Kategori: Allmänt

Jag håller på och packar för fullt här hemma. Hämtar kläder från källaren, skriver ut en massa olika viktiga papper och oroar mig för att jag inte ska få med allt!

Hela dagen kommer det nog ta att bli klar med packningen.. Plus att jag måste åka iväg och fixa lite saker typ växla pengar.. phu! Vill bli klar så jag kan ha det lugnt och mysigt sista kvällen med familjen ikväll.

Ha en bra måndag!

Lördag 24 November

Kategori: Allmänt

Dagen har ägnats åt julbak! Jag och mathilda har bakat pepparkakor och lussekatter och lyssnat på julmusik. Mycket mysigt :)

Sedan har vi båda varit ut och sprungit på varstitt håll. Jag slog personligt rekord!! 5 km på under 25 min! Tänk att det skulle gå så bra när jag inte sprungit eller tränat någonting överhuvudtaget på nästan tre veckor, lite vila kanske kan vara bra ibland ;)

Nu ska vi strax åka in till stan och äta sushi-middag och sen blir det bio. Myyys! Har för övrigt börjat tycka om rap helt mycket, efter att ha sett på X-factor och lyssnat på Malcolm tror jag haha. Låten som han sjöng igår, "Bästa jag vet", är typ min favoritlåt just nu. Malcom är ju bara så grym!

Fyra dagar kvar

Kategori: Allmänt

Idag har jag och Mathilda haft en riktig shopping-eftermiddag:) Jättemysigt men man blir också väldigt trött av att gå runt i affärer.. Ska bli skönt med en lugn hemmakväll nu! Äta god mat och mysa i soffan framför X-factor.

Var ute och sprang en sväng på förmiddagen. Äntligen, efter typ tre veckor eller vad det blir, kan jag börja träna igen! Åh så skönt!

Nu är det bara fyra dagar kvar till New York. Eller egentligen tre hela dagar eftersom vi åker tidigt på tisdagmorgon. Spännande!! Har bara en hel del packning kvar att göra, men det hinner jag i helgen!

Ska också passa på att umgås en massa med min älskade syster i helgen ♥

1,5 veckor kvar

Kategori: Allmänt

Om exakt 11 dagar flyger jag och pappa från Luleå till New York! Börjar verkligen närma sig och jag blir mer och mer nervös..! Borde börja packa snart, måste bara packa upp från Umeå först.. :)

Nu ska jag ta en promenad in till stan och göra lite ärenden! Ha en fin fredag! ♥

Sista dagen i Umeå

Kategori: Allmänt

Josse gick just härifrån, vi har ätit lunch tillsammans och pratat och haft det mysigt :) Nu ska jag fortsätta packa ner alla mina grejer här i huset. Pappa kommer snart hit och ikväll ska vi ut och äta tillsammans med Gunnar, Karin och Eva. Ska bli trevligt!

Kollade igenom lite gamla bilder och hittade den här haha, tycker den är så härlig! ♥

Imorgon bär det av till Luleå! och snart NYC.... :D

Bra helg!!

Kategori: Allmänt

Jag har haft en jättebra helg! I fredags åt jag, frida och josse middag tillsammns och sen kom Jennifer dit och så for jag och Jennifer på international pub. Så kul att hinna träffa henne innan jag åker iväg! :)

Igår tog jag sovmorgon och åt frukost och såg Gossip girl (som jag har börjat följa från början nu och blivit helt besatt av..) sedan cykla jag ner till stan och åt lunch med Blondie och Niklas.  På kvällen var vi ett gäng från klassen som åt middag hemma hos jenny och sen drog vi ut på Rex och dansade! Sjukt kul kväll!

Idag sov jag rätt länge, sen har vi suttit med grupparbete på eftermiddagen och nu ska jag slappa i soffan resten av kvällen, såå skönt!

Så.. det var en sammanfattning av min helg. Den sista helgen i Umeå på typ 4 månader (!), känns som en bra sista helg :) Kommer verkligen sakna Umeå när jag är borta nu, men umeå finns ju kvar. Blir många fler ume-helger till våren igen ;)

Trevlig söndagskväll! ♥

En vecka kvar!

Hejhopp,

nu är det exakt en vecka kvar till pappa kommer ner hit och jag flyttar ut från huset här och åker hem till luleå!

Det blir ungefär 2 veckor hemma i luleå innan det bär av över Atlanten :)

Sista helgen här i Umeå till nu till helgen på låång tid så jag känner att jag måste utnyttja den till max! Dock har jag blivit förkyld så får se hur mycket jag orkar med men hoppas att det blir bättre fort:) Det blir att umgås med fina vänner hela helgen och så tyvärr måste jag nog plugga lite också. Sedan på måndag har vi presentation av vårt bussprojekt vi hållt på med ett tag nu. Det känns lite läskigt eftersom flera externa människor som jobbar på diverse företag är inbjudna, men förhoppningsvis ska det gå bra! :)

Nu ska jag gå och göra lite middag och sen blir det att vila hela kvällen och försöka få bort förkylningen.. Kanske ser någon bra film.. :)

Så här har många dagar sett ut för mig den senaste tiden.. Snart snart snart är projektet klaaart!