Malin Eriksson

Weekend in Melbourne

Kategori: Allmänt

Hejhej,
 
jag har just kommit tillbaks till mitt rum efter några timmar på stan. Är helt slut efter en riktigt rolig och händelserik första helg i Melbourne (förra helgen var vi ju inte i Melbourne, utan i Lorne på orientation trip).
 
Det har varit en riktigt bra helg!! I fredags var det enrolment, vilket innebar att jag skrev in mig på mina kurser och fick mitt student-id. Nu är jag officielt student vid La Trobe unviersity. Känns bra! Jag öppnade även ett australienskt bankkonto och testade gymmet här på campus. På eftermiddagen var vi ett gäng som åkte till Northland shoppingcenter och handlade lite nödvändigheter på K-mart för bra pris. Jag köpte till exempel en lampa, lakan och tvättkorg. Kvällen var lugn, vi tänkte se film i "common areas", de gemensamma utrymmena vi har här på det colleget där vi bor, men vi fick inte tv:n att fungera så vi lekte lite lekar istället.
 
Igår var det tävlingar i city, anordnat av universitet, men det var inte så kul för det var jättekallt och regnade. Fick se lite av staden i alla fall, det var kul! Det var första gången jag var in till city. Jag tror Melbourne är mycket finare på sommaren då det är varmt och soligt och då är det också trevligare att strosa runt i staden. Nu är det så kallt så man vill bara in. Längtar verkligen tills det blir lite varmare väder!
 
Igår kväll åt vi middag inne i city, sedan åkte vi tillbaka till campus, bytte om, drack lite vin och sen åkte vi in till city igen och gick ut på en klubb där. Det var en riktigt rolig kväll!!! Är så glad över alla härliga människor jag träffat här hittills :)
 
Här är lite bilder från campus.
 
Utanför sport centret på campus i fredags. Ska skaffa kort här! Går inte att jämföra med IKSU.. men det får väl duga, jag är nog rätt bortskämd med ett så bra gym som IKSU ;)
 
 
Så här ser det ut där jag bor. Mitt college består av 12 torn med tre våningar i varje. Jag bor på andra våningen i ett av tornen. Chisholm college heter det.
 

Kommentarer

  • Mathilda säger:

    ser fint ut!! :) saknar dig <3

    2013-07-21 | 23:35:10
  • Pappa säger:

    Hej, ring när du kan.
    Vill bara kolla läget "down under"

    2013-07-24 | 23:58:06

Kommentera inlägget här: