Malin Eriksson

Shopping och Aussie slang

Kategori: Allmänt

Idag har vi varit till Preston fresh food market och shoppat massa superbilliga grönsaker och frukt. Det var verkligen en bra marknad och i samband med marknaden fanns ett supermarket som också hade väldigt bra priser på mat. Så nu har vi sagt att vi ska göra det till en tradtition att åka hit en gång i veckan och göra all matshopping! :)
 
 
 
 
På vägen hem från marknaden såg vi den finaste och starkaste regnbågen jag någonsin sett, och den var hel också, alltså man kunde se hela bågen :) Så vackert var det!
 
Jag och Magdalena (från Polen) tvättade på kvällen och spela lite biljard medan vi väntade på att tvätten skulle bli klar.
 
 
Jag var också på en föreläsning idag där vi fick lära oss lite Aussie slang. De har faktiskt många ord här som är typiskt för Australien som man inte alls förstår.. haha :) Till exempel så betyder "dunny" toalett och "Bluey" kallar de en rödhårig person (vilket inte har någon logik i sig alls).
 
Nu ska jag sova efter en låång dag. Imorgon har jag enrolment. Det betyder att jag ska srkiva in mig på de kurser jag ska ha. Ska bli spännande att se hur mycket jag kommer få plugga den här terminen. Jag anar att det kan bli en hel del eftersom jag läser på en hög nivå. De flesta andra jag träffat här läser på en lägre nivå.. Hoppas jag får någon fritid i alla fall!
 
Gonatt!

Kommentarer

  • A säger:

    Härligt med veckomarknad, får av någon anledning för mig att australiensisk frukt smakar bättre än den vi har här :) Ät o sov ordentligt så blir livet enklare, ha de gott!

    2013-07-19 | 00:07:24

Kommentera inlägget här: