Malin Eriksson

Phillip Island

Kategori: Allmänt

I helgen var jag och tre andra tjejer på en weekendtrip till Phillip Island. Det var en väldigt mysig och rolig helg!
 
Vi kom fram på lördagen ca 11 och då började vi med att leta upp ett turistcenter och sedan ett hostel där vi kunde sova under natten. Största staden på Phillip Island är inte stor så det tog inte så länge innan vi hittat ett bra hostel. Efter vi lastat in packningen på hostelet promenderade vi till ett Koala reserv som de har på ön. Vi trodde att det inte skulle vara så långt men det blev en dryg timmes promenad dit, jaja skönt att röra på sig lite! Efter det tog vi taxi till andra sidan på ön där man får se när de små pingvinerna vid solnedgången tar sig från vattnet upp till land. De var så himla söta! Kändes häftigt att ta del av naturen på det sättet. Man fick inte ta foton men jag googlade någon bild som jag kan visa så får ni se hur det såg ut ungefär :)
 
Juste, på den här ön kan man tydligen i princip bara ta sig runt med bil och vi hade ingen bil och biluthyrningen var stängd på helgen så vi fick antingen ta taxi eller gå dit vi skulle. Så den här helgen har vi promenerat rätt så mycket! Söndagen spenderade vi på Churchill island där de har en farm, sedan gick vi (drygt en timme) till en liten by på ön och fikade innan det bar av hemåt igen. Hem till Chisholm college på unvierstietet haha:)
 
Lite bilder från helgen :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Mathilda säger:

    Gu vad fint!! Jag måste definitivt till Australien någon gång! :)

    2013-07-29 | 10:27:44
  • A säger:

    Jag med, måste till Australien :) Och hälsa på dig, Malin.

    2013-07-29 | 20:41:32
  • malin säger:

    jaa, jag hoppas att du kommer och hälsar på :)

    2013-07-30 | 02:14:18
  • J säger:

    Intressant utflykt, såg ni någon koala?

    2013-07-30 | 21:43:59

Kommentera inlägget här: