Malin Eriksson

Framme i Melbourne!

Kategori: Allmänt

Äntligen är jag framme i Melbourne! Efter sisådär 36 timmar på resande fot. Resan gick bra, kunde sova rätt mycket på flygningarna så det kändes ändå inte alltför långt, tyckte det gick rätt fort. Men så är man ju inställd på en lång resa innan också, det är nog bra.
 
Blev upphämtad på flygplatsen imorse (klockan är nio på kvällen här nu) och åååh, det var så fint att åka i soluppgången från flygplatsen till universitetet. Ser fram emot att se mer av Melbourne och områdena här runt omkring!!
 
Idag har jag checkat in på boendet här på campus, det är liiite fängelseliknande känsla, hm får se om jag byter boende sen.. Sedan har jag hängt med två andra utbytesstudenter, ena från Italien och andra från Hong-Kong. Vi åt lunch på campus och registrerade oss. Sedan tog vi bussen till ett shoppingcenter som ligger rätt nära universitetsområdet. Där fixade vi australienska mobilnummer och handlade lite behövligheter, såsom handduk, hårtork, lite mat, schampoo osv.
 
Nu håller jag på packar och packar om. Imorgon bär det av på pre-orientation trip! Det ska bli kul!
 
Har inte hunnit ta några speciella bilder, men det får ni säkert se efter helgen, då lär jag ta bilder! :)
 
Kram kram kram till er alla!

Kommentarer

  • Janne säger:

    Vore bra att få ett sms med ditt nya nr.
    Du får skicka en bild på ditt rum/(fängelse :))

    2013-07-12 | 14:19:02
  • mathilda säger:

    KRAAAAM BLOGGA MKT MED MASSOR AV BILDER!

    2013-07-14 | 12:33:00
  • M säger:

    jag har mailat dig om lite grejs, så kolla mail när du kan

    2013-07-14 | 12:37:38
  • Josefin säger:

    Åååååhhh!! Kul!! :D Du kommer få så sjukt roligt där tror jag :) Vi får se till att skypa i veckan! :D

    2013-07-14 | 22:53:56
  • A säger:

    väntar o väntar o väntar på en update!

    2013-07-16 | 13:13:24

Kommentera inlägget här: