Malin Eriksson

My weekend

Kategori: Allmänt

Den här helgen har varit bra! I fredagskväll efter min eftermiddags-föreläsning, som slutade kl 18, tog jag och Anna en buss till St Kilda. Där träffade vi några andra svenskar (en av tjejerna går också på Umeå universitet) vi drack lite drinkar hemma hos en av de och sen gick vi ut på en bar/klubb i närheten där. :)
 
Lördagen började med att alla vi tjejer (vi är ett rätt stort tjejgäng som hänger ihop här) träffades och åt lunch tillsammans. Det var lite sorgligt för det är en tjej som ska åka hem härifrån, hon trivs inte så bra så hon har bestämt sig för att åka tillbaka till USA där hon kommer ifrån. Så lunchen var som en "Goodbye-lunch" till henne.
 
Efter lunchen åkte vi alla och såg en AFL-match! Det var jättekul! Vi hade fått gratis biljetter för att vi är studenter från ett av lagen som spelade; Carlton football club. Det var min andra AFL-match så jag börjar lära mig reglerna nu ;) Det är faktiskt en rolig sport att titta på!
 
Kvällen spenderade vi först i city för middag och senare på kvällen åkte vi till Fitzroy som är ett område mellan city och vårt universitet där de har massa mysiga restauranger/pubar/barer. :)
 
Idag började jag dagen med att jag och Josefien gick till en söndags-marknad som är här på campus. Det var en jättemysig marknad och jag köpte billiga grönsaker och ägg! Det är så härligt att handla på en sådan här marknad där allt är närproducerat och dessutom billigt!
 
Sedan har jag tvättat, ätit lunch med Siliva, promenerat till Woolworth's (ett supermarket, typ som ICA i Sverige) och nu sitter jag och pluggar.
 
Här är lite bilder från helgen!
 
AFL-game!
 
Sunday market.
 
Sunday market.
 
Icecream-car, Sunday market. 
 
 
Danish influence på marknaden. Det fanns också ett grekiskt stånd, men inget svenskt..
 
After the game!
 
We were Carlton supporters!

Kommentarer

  • Magda säger:

    Åhh det låter som att du har det superbra och gör massor med roliga saker mest hela tiden! :-) själv känns det som att jag bara jobbar äter och sover... Hehe :-)
    Hoppas att du trivs down under, En jättekram till dej !

    2013-08-11 | 15:37:34
  • Sofhia säger:

    haha måste hålla med magda här, du verkar ha det toppen där borta! :) liiite mer händelserikt liv än vad jag har just nu! fortsätt ha det så bra, saknar dig!

    2013-08-12 | 10:35:45
  • Malin säger:

    Vad kul att ni kommenterar;) Åh, jaa jag har det verkligen bra här, trivs så bra! Men jag hoppas ni har det bra hemma också :)) Ni får ju njuta av sommar! Här är det kallt och blåsigt, känns typ som september/oktober. Saknar er! Stor kram till er båda!

    2013-08-12 | 15:32:06

Kommentera inlägget här: