Malin Eriksson

Första helgen i New York!

Kategori: Allmänt

Hej!
 
Idag har jag tagit sovmorgon och nu sitter jag coh äter frukost. Ska strax bege mig mot skolan och ta en klass i hiphop :) Efter det ska jag och två andra tjejer från BDC åka till en som bor i Harlem och laga mat, mysigt! Ska bli så kul att se en annan del av NY. Eftersom jag bor två kvarter från skolan bara så blir det som att jag bara är i de här kvarteren. Till och från skolan och runt Times Square. Så jag ser fram emot att åka upp till Harlem och se hur det är där!
 
Här är en bild från i torsdags när vi hade placement class. Det var som en audition framför en massa folk som jobbar på BDC. Först gjorde vi jazz sedan hiphop. Det är till för att vi ska få en bedömning av vilken nivå vi ska börja vår träning på och även för att lärarna och personalen ska lära känna oss :)
Man får ju inte ta kort i salarna därför har jag ju typ inga bilder från skolan och på dans, men den här bilden hittade jag på facebook, som BDC hade lagt upp.
 
 
 

Kommentarer

  • Lena säger:

    Hej Malin! Träffade Anki och Mathilda när jag cyklade uppför backen igår och fick en liten rapport om din första vecka i NY, men också din bloggadress. Jättekul att få följa dina eskapader och se bilder från underbara New York. So far verkar livet på topp för dig: bostad, kompisar och mycket dans låter som ett bra "Malin-paket". Och så kommer sis och mor över till jul - kan ju inte bli bättre. Vi får titta till Janne så han har det bra :-)
    Stor kram från oss tre på Smedkroken 17.
    /Lena

    2012-12-08 | 17:35:24
  • Malin säger:

    Hej Lena! Vad kul att ni gillar min blogg :) Livet här är jättehärligt! Verkligen en upplevelse! Hoppas allt är bra med er på Smedkroken 17. Ja, jag längtar till de kommer hit över jul. Stor kram till alla er på Smedkroken 17!

    2012-12-10 | 05:21:06

Kommentera inlägget här: