Malin Eriksson

Dag 4 i NYC

Kategori: Allmänt

Ciao!
 
Idag har jag och pappa besökt Empire State Building. Det var inte så bra väder idag, ganska mulet, men det var ändå väldigt fin utsikt från toppen! Man får som en bra överblick över hela staden. Vi köpte också, turister som vi är, ett headset där de berättade om vad man såg därifrån. Det var faktiskt jättebra! Så här såg det ut:


 
Efter det promenerade vi tillbaka till hotellet. Där hann jag ta det lite lugnt innan jag begav mig till skolan för första gången! Idag var det bara ett förberedande möte inför vad som kommer hända nästa vecka då det drar igång på riktigt. Igårkväll var jag ut och åt med två andra tjejer som också ska gå i min klass (international student visa program på Broadway dance center). Det var jättetrevligt! Den ena hette Amy och är från London och den andra hette Ana och är från Mexico. Jag mötte i alla fall upp Amy lite innan mötet idag och efter mötet var vi ett gäng tjejer som gick och fikade. Alla verkar väldigt trevliga! Tror verkligen att jag kommer trivas här! :) Det är så kul att de som kommer gå i min "klass" nästan bara är internationella studenter. Vi är ca 30 personer tror jag, kanske lite färre, och jag har träffat folk från England, Tyskland, Danmark, Sverige, Mexico, Ungern och så några från USA.
 
Nu ska jag och pappa gå ut och äta middag och sen ska vi flytta de mesta av mina grejer till lägenheten jag ska bo i. Jag flyttar in imorgon så inatt blir sista natten på hotellet. Imorgon flyger pappa hem och jag blir ensam kvar här!! Men det känns bra! Jag längtar efter att få börja dansa!! :)
 
Ha en fin helg! Hörs snart igen!

Kommentarer

  • Tina säger:

    Åhh det är så roligt att läsa om vad som händer för dig där borta :) Det låter som att du kommer få det toppenbra, härligt! Kram

    2012-12-01 | 08:46:57
  • Mathilda säger:

    åh vad skönt att många av de andra också är långt bort ifrån! alltså kan inte fatta att du är där borta, känns som att du är i någon dröm jag har haft typ haha :) blogga mer och mer bilder!1! <3 pözz på dig

    2012-12-01 | 14:58:00

Kommentera inlägget här: