Malin Eriksson

Bra start på veckan

Kategori: Allmänt

Igår hade jag en klass i flexibilitet och en klass i balett. Innan det hade jag en "Injury Prevention"-appointment på Harkness center for danceinjuries. Via skolan kunde jag boka in mig för en timmes genomgång av hur min kropp fungerar, de testade styrka i olika kroppsdelar, flexbilitet, balans och teknik. Jag fick med mig mycket nyttig kunskap och många användbara övningar att göra hemma för att stärka svaga punkter och få bättre teknik i dansen. Väldigt bra och intressant!
 
Balettklassen igår kändes redan nu efter några klasser att den börjar gå bättre och det är så kul! Känns så bra att jag märker framsteg redan efter vad är det, två veckor typ. Balettklassen var till och med rolig idag! Det har jag aldrig tyckt att balett varit tidigare!

Kvällen spenderade jag med Ana. Vi var först och gjorde manikyr och pedikyr på ett ställe just här i närheten där vi båda bor (vi bor ett kvarter ifrån varandra bara). Sedan gick vi till en restaurang och åt middag och sen såg vi en bit av The Holiday hemma hos henne. Mysigt!
 
Det var min dag igår. Idag väntar många timmars dans, vill får bort så många timmar som möjligt innan mamma och mathilda kommer imorgon!
 
 
Hoppas ni har en underbar tisdag! ♥
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: